miercuri, 10 iunie 2009

La Tulcea si in imprejurimi

Scriu repede in aceasta seara cateva cuvinte despre o excursie de o zi la Tulcea. Daca nu ma grabesc, maine va trebui sa renunt la subiect, pentru ca sarbatorim finalul anului scolar.
Asadar, luni am facut o excursie rapida la Tulcea. Un popas in padurea Babadag la Doi iepurasi, unde am vazut doi pui de caprioara si cativa struti. Pacat ca pozele caprioarele nu sunt clare, puii erau atat de mici si delicati.

Dunarea topita sub caldura torida. Desi s-au invartiti toata ziua niste nori, nu a cazut nici macar o picatura de ploiaie.

Noul centru muzeal eco turistic Delta Dunarii, cel care a luat recent locul vechiului Muzeu al Deltei, era inchis pentru ca era luni. Mie mi s-ar fi parut normal sa fie deschis, fiind o zi de sarbatoare, pentru ca erau mai multi turisti dornici sa-l viziteze, insa normalul meu nu coincide mereu cu ceea ce se petrece in realitate.

Asa ca ne-am indreptat spre Celic Dere. Acolo la manastire, pe valea Telitei, intr-o minunata padure in care pasarile canta tot timpul (nu exagerez!), este mereu umbra, racoare si pace.
Am facut cateva poze in biserica dar nu au iesit nici acestea extraordinar de bine, probabil pentru ca am fost emotionata, desi cerusem voie. Manastirea Celic este infiintata din 1840, a fost de calugari, si apoi de calugarite. Biserica mare, din varful dealului, are o particularitate, constructia are un subsol care este folosit tot ca biserica, sunt de fapt doua biserici suprapuse. Iar in biserica se afla cateva icoane deosebite, despre care se stie ca sunt facatoare de minuni.
Chiliile noi

Icoana Maicii Domnului care a scapat din doua incendii

Icoana Mantuitorului - cititi povestile lor aici

Tedi

Moara de vant

Peisaj - biserica este in renovare exterioara, va fi gata de hramul Adormirii Maicii Domnului

Ela spunea...

Ce excursie frumoasa! Mi-ar place sa fiu acolo de hramul bisericii!O sa-ti cer amanunte!Poate reusesc sa ajung!
Ela

Alexandra spunea...

@Ela: Sigur ca da. Insa am auzit ca este o mare de oameni atunci, ca de obicei la Hramuri, vine si arhiepiscopul Tomisului cu o zi inainte, caci in ziua de 15 august se reintoarce la Constanta, la Ziua Marinei.

IrinaBohemianDance spunea...

Frumoase locuri!Si noi am fost recent pe acolo...

Geta Grama spunea...

Cat de multe frumuseti se pot vedea intr-o singura zi !

Alexandra spunea...

@Irina: Chiar ma gandeam ca stiu acest loc de mai mult de 30 de ani, si de fiecare data imi place la fel de mult.
@Geta: Dar mai sunt si alte locuri frumoase in Dobrogea si in Delta unde inca n-am ajuns. Sa speram ca vom avea prilejul, in vara asta, sau cine stie...Mi-ar placea sa facem excursii impreuna.

Anonim spunea...

Felicitari Sanda pentru blog, ma bucur de pozele postate, asa vedem si noi alte locuri,unde nu am ajuns inca.
Carmina

...tiktakro... spunea...

ce frumos articol ! ce locuri minunate...cita liniste si pace se rasfringe din pozele tale...parca "aud" si linistea....

Alexandra spunea...

@carmina, @ tiktakro: si pe voi va astept sa mergem impreuna intr-o excursie in nordul Dobrogei.

Le Petit Patch de Smaranda spunea...

Ce caprioara dulce! Aici vad adesea , se plimba în câmpuri!